" Sesiapa yang berminat untuk membuat tempahan coklat untuk hantaran kahwin, tunang dan majlis hari jadi boleh hubungi miss keroppi.Email zuraidah1508@gmail.com. Harga boleh dirunding..tq"

Sunday, August 7, 2011

Petua: air teh + halia

Harini berbuka puasa ngan air panas..
Tak nak la air sejuk..kembung perut..hehe
Dah 2 hari berturut-turut rembat air batu..
Almaklumla..balik kampung..semua terliur..
Nasib baik kat umah sewa ni takde peti ais kesian..
Boleh control skit kan..hehe
korang berbuka ngn air apa harini ek??
Harini aku buat air teh + halia yang ditumbuk..n\
nak buang angin katanya kan..haha
Minum time suam-suam sgt best utk perut..
                                                                       
                                             +


Banyak Kegunaan

Bagi mereka yang terseliuh anggota badan, halia tua yang ditumbuk halus dan dipupuk di tempat tersebut boleh mengelakkan angin memasuki bahagian berkenaan.

Halia juga boleh mengubati penyakit sendi, cirit-birit, kekurangan tenaga,pening kepala dan demam panas. Selain itu, halia membantu menghadam makanan, mengawal hati daripada kesejukan dan menghilangkan bau busuk mulut.

Pengambilan halia juga mencegah rasa pening dan mual atau motion sickness semasa menaiki kenderaan serta membuang kahak dan lendir yang melekat di halkum.

 info drpd:http://www.sihatselalu.com.my/2010/08/kegunaan-dan-khasiat-halia.html

No comments:

jom follow mrs..keroppi

klik klik